מסע תקשור קוד הקיום מרץ 2007
קוד הקיום מוסר: ההקשבה של אדם תלותי הקשבה שיש בה התנגדות = הקשבה מתגוננת, נעלבת, לחוצה, צרת אופקים, סלקטיבית.
הקשבה כזאת תוביל באוטומט השכלי לרצון בלתי נשלט של האדם, להקשיב לאחר מתוך רגש נמוך בלתי נשלט מתוך הצורך שמגיע מתוך תשוקה ושמחה לממש יחסים עם האדם ממול, ולשם כך האדם זקוק נואשות שהאחר מולו צריך לחשוב על האדם טובות והאדם צריך לשמוע מהאחר שהוא טוב.
כל מילה של האחר ממול שלא תותאם לרצון הראשוני האוטומטי של האדם התלותי, תגרום לתגובה מתוך פרשנות של האדם למילותיו ומעשיו של האחר, כאילו הוא שם עליי סימן שאלה או יותר גרוע, שהוא אומר על האדם שהוא אינו טוב, לא מתחשב והאחר אינו רואה את מה שהאדם עושה בשבילו. הפרשנות הזו כל כך אוטומטית שהאדם לא שם לב אליה.
עד כדי כך מינה האדם את האחר להיות המאשר שלו, שהאדם אינו שם לב כמה מהר הרצון לאישור מהאחר עולה בו וכמה מהר מגיעה הפרשנות לדברי האחר, וכתוצאה ממנה האדם חווה העלבות, תסכול, פחד, אי הבנה ועוד...
קוד הקיום מוסר: האדם התאים את השפה שלו לפחדים שלו מפני ביקורת ושיפוטיות, דחייה ועוד ומתוך כך שפת האדם תהפוך למתנצלת, וותרנית, כפופה, עצבנית, לחוצה, כוחנית ועוד.
הלחץ בה האדם משתמש דרך השפה הפך להיות אוטומט בחייו, זה כל כך מושרש ומוטמע בן ואותה שפה שמופנית כלפי חוץ, קודם כל מופנית כלפי האדם עצמו.
קוד הקיום מוסר: הרצון החופשי של האדם הוא לממש חיים בהם הכול יהיה מותר.
אין לאדם הראשוני, החופשי, ספק בכלל על טוב הלב, האכפתיות והנתינה שלו לעולם.
כל אדם בר דעת יוכל בקלות לאסוף הוכחות לכך שהוא אדם טוב, מתחשב, אכפתי, אוהב וכו'.
כל מחשבה של האדם, שהוא אינו כזה, אזי האדם מפעיל את השכל המתנגד שמגיע מתוך תודעת הצריך המטיל ספקות.
האדם מקשיב לעצמו ורואה את עצמו דרך תודעת הצריך והספקן, כדי להיות עוד יותר טוב, מתוך הפחד להיות לבד, על מנת לקבל יותר אישורים מהסביבה, כדי ליצור עוד יחסים בחייו ועל ידי כך בפרשנותו יוכל האדם יוכל להביא את התשוקה והשמחה לחיים לידי ביטוי.
הרצון לחיות ביחסים מתגמלים כל כך גדול וחזק שהאדם חייב לאסוף הוכחות שהוא מועיל וטוב.
אין קיום לאדם האינדיבידואלי ללא יחסי גומלין.
כל כך הרבה פעמים האדם בתודעת הצריך אמר לא לתשוקות שלו, שהם הרצונות החופשיים שלו למימוש הייעוד.
האדם אמר לא לתשוקות, ומתנגד לרצונות שעולים בו, מתוך הפחד לעשות מה שהוא רוצה.
האדם משתף פעולה עם התבנית עליה חונך ותמציתו "לעשות מה שאתה רוצה"= להיות ולחיות כפרזיט, לא מתחשב, אגואיסטים ועוד, ומתוך המקום הזה האדם רגיל לשפוט אחרים, אשר פועלים ועושים מה שהם רוצים.
האדם בעל תודעת הצריך, יבקר וישפוט את האחר שמממש את הרצונות שלו, מתוך השוואה וזאת מתוך כלא מחשבתי רדוד שמראש מונע מעצמו קודם כל רצון חופשי למימוש.
האדם תרגל את ההתנגדות המחשבתית שלילית (תודעת צריך), מהפחד לקבל דחייה, שחלילה האחר לא יטילו ספק על טוב הלב והנתינה שלו.
הפחד התהומי של האדם שיאמרו עליו שהוא טעה וטועה, הצורך של האדם לקבל אישור על ערך הנתינה שלו, נותן לו כביכול את האישור שהוא אדם טוב לב ואכפתי.
קוד הקיום מוסר: ערך האדם בעולם שבו הוא מתנהל מתוך איך רואים אותי, מה חושבים עליי ומה יגידו עליי, הוא ערך במתאם למה שהאחר יהיה מוכן לעשות בשביל האדם והאם האחר יאשר לי לממש את התשוקה והשמחה שבאדם.
הרצון העצמתי הקיים באדם, מתוך הרצון לממש את התשוקות והשמחה שבו, הכמיהה שהרצון של האדם יפגוש את רצון האחר, מעביר את האדם על דעתו, כך שהאדם ישתמש בכל מניפולציה רגשית כדי שהאחר ייענה לרצון שלו, האדם יפנה את המניפולציה הרגשית שהיא נעלבת, כועסת ומרגישה דחויה לכיוון טוב הלב של האדם מולו, כדי שיתרכך ומתוך כך יהאחר סכים וייענה לרצון שלו.
האדם התלותי מבוהל ומפוחד עד רמות של בלבול נוראי לשים את הבקשה, את הרצון שלו בצורה אותנטית מול האחר מולו, מתוך הפחד הנוראי מכל והוא דחיית הרצון שלו על ידי האחר למימוש.
האדם באמת מאמין שהאדם מולו חייב להסכים לרצונות שלנו.
האדם לא יסביר את עצמו בצורה בהירה מפני שלו עצמו אין מושג מה הרצון האמיתי שלו מול האחר.
קוד הקיום מוסר: מדוע האדם רוצה יחסים עם האחר ומתוך כך האם האדם מוכנים להיות קשוב ומוכן לרצונות של האחר להיות ממומשים מולו? האם האדם מוכן לומר כן לכל בקשה שיש לצד לאחר מולו? האם ברור לאדם שהרצון של האחר צריך לפגוש את הרצון שלו עצמו?
ביחסי גומלין אמיתיים, ביחסי אהבת אמת, תמיד אבל תמיד הרצון של האחר חייב לפגוש את הרצון שלנו שראשיתו להיות מרחב של חופש למען האחר.
ברגע הקריטי הזה שהרצון של האדם יפגוש את הרצון של האחר מתוך רצון חופשי אמיתי, ללא ריצוי ופחד, מה שיקרה הוא פיצוץ של אנרגיה מלהיבה, מלאת תשוקה ושמחה, מפני שבאותו הרגע ממש, רצון של אדם אחד הופך להיות רצון של שני אנשים.
פלטיאל אריה
קוד הקיום מוסר: ההקשבה של אדם תלותי הקשבה שיש בה התנגדות = הקשבה מתגוננת, נעלבת, לחוצה, צרת אופקים, סלקטיבית.
הקשבה כזאת תוביל באוטומט השכלי לרצון בלתי נשלט של האדם, להקשיב לאחר מתוך רגש נמוך בלתי נשלט מתוך הצורך שמגיע מתוך תשוקה ושמחה לממש יחסים עם האדם ממול, ולשם כך האדם זקוק נואשות שהאחר מולו צריך לחשוב על האדם טובות והאדם צריך לשמוע מהאחר שהוא טוב.
כל מילה של האחר ממול שלא תותאם לרצון הראשוני האוטומטי של האדם התלותי, תגרום לתגובה מתוך פרשנות של האדם למילותיו ומעשיו של האחר, כאילו הוא שם עליי סימן שאלה או יותר גרוע, שהוא אומר על האדם שהוא אינו טוב, לא מתחשב והאחר אינו רואה את מה שהאדם עושה בשבילו. הפרשנות הזו כל כך אוטומטית שהאדם לא שם לב אליה.
עד כדי כך מינה האדם את האחר להיות המאשר שלו, שהאדם אינו שם לב כמה מהר הרצון לאישור מהאחר עולה בו וכמה מהר מגיעה הפרשנות לדברי האחר, וכתוצאה ממנה האדם חווה העלבות, תסכול, פחד, אי הבנה ועוד...
קוד הקיום מוסר: האדם התאים את השפה שלו לפחדים שלו מפני ביקורת ושיפוטיות, דחייה ועוד ומתוך כך שפת האדם תהפוך למתנצלת, וותרנית, כפופה, עצבנית, לחוצה, כוחנית ועוד.
הלחץ בה האדם משתמש דרך השפה הפך להיות אוטומט בחייו, זה כל כך מושרש ומוטמע בן ואותה שפה שמופנית כלפי חוץ, קודם כל מופנית כלפי האדם עצמו.
קוד הקיום מוסר: הרצון החופשי של האדם הוא לממש חיים בהם הכול יהיה מותר.
אין לאדם הראשוני, החופשי, ספק בכלל על טוב הלב, האכפתיות והנתינה שלו לעולם.
כל אדם בר דעת יוכל בקלות לאסוף הוכחות לכך שהוא אדם טוב, מתחשב, אכפתי, אוהב וכו'.
כל מחשבה של האדם, שהוא אינו כזה, אזי האדם מפעיל את השכל המתנגד שמגיע מתוך תודעת הצריך המטיל ספקות.
האדם מקשיב לעצמו ורואה את עצמו דרך תודעת הצריך והספקן, כדי להיות עוד יותר טוב, מתוך הפחד להיות לבד, על מנת לקבל יותר אישורים מהסביבה, כדי ליצור עוד יחסים בחייו ועל ידי כך בפרשנותו יוכל האדם יוכל להביא את התשוקה והשמחה לחיים לידי ביטוי.
הרצון לחיות ביחסים מתגמלים כל כך גדול וחזק שהאדם חייב לאסוף הוכחות שהוא מועיל וטוב.
אין קיום לאדם האינדיבידואלי ללא יחסי גומלין.
כל כך הרבה פעמים האדם בתודעת הצריך אמר לא לתשוקות שלו, שהם הרצונות החופשיים שלו למימוש הייעוד.
האדם אמר לא לתשוקות, ומתנגד לרצונות שעולים בו, מתוך הפחד לעשות מה שהוא רוצה.
האדם משתף פעולה עם התבנית עליה חונך ותמציתו "לעשות מה שאתה רוצה"= להיות ולחיות כפרזיט, לא מתחשב, אגואיסטים ועוד, ומתוך המקום הזה האדם רגיל לשפוט אחרים, אשר פועלים ועושים מה שהם רוצים.
האדם בעל תודעת הצריך, יבקר וישפוט את האחר שמממש את הרצונות שלו, מתוך השוואה וזאת מתוך כלא מחשבתי רדוד שמראש מונע מעצמו קודם כל רצון חופשי למימוש.
האדם תרגל את ההתנגדות המחשבתית שלילית (תודעת צריך), מהפחד לקבל דחייה, שחלילה האחר לא יטילו ספק על טוב הלב והנתינה שלו.
הפחד התהומי של האדם שיאמרו עליו שהוא טעה וטועה, הצורך של האדם לקבל אישור על ערך הנתינה שלו, נותן לו כביכול את האישור שהוא אדם טוב לב ואכפתי.
קוד הקיום מוסר: ערך האדם בעולם שבו הוא מתנהל מתוך איך רואים אותי, מה חושבים עליי ומה יגידו עליי, הוא ערך במתאם למה שהאחר יהיה מוכן לעשות בשביל האדם והאם האחר יאשר לי לממש את התשוקה והשמחה שבאדם.
הרצון העצמתי הקיים באדם, מתוך הרצון לממש את התשוקות והשמחה שבו, הכמיהה שהרצון של האדם יפגוש את רצון האחר, מעביר את האדם על דעתו, כך שהאדם ישתמש בכל מניפולציה רגשית כדי שהאחר ייענה לרצון שלו, האדם יפנה את המניפולציה הרגשית שהיא נעלבת, כועסת ומרגישה דחויה לכיוון טוב הלב של האדם מולו, כדי שיתרכך ומתוך כך יהאחר סכים וייענה לרצון שלו.
האדם התלותי מבוהל ומפוחד עד רמות של בלבול נוראי לשים את הבקשה, את הרצון שלו בצורה אותנטית מול האחר מולו, מתוך הפחד הנוראי מכל והוא דחיית הרצון שלו על ידי האחר למימוש.
האדם באמת מאמין שהאדם מולו חייב להסכים לרצונות שלנו.
האדם לא יסביר את עצמו בצורה בהירה מפני שלו עצמו אין מושג מה הרצון האמיתי שלו מול האחר.
קוד הקיום מוסר: מדוע האדם רוצה יחסים עם האחר ומתוך כך האם האדם מוכנים להיות קשוב ומוכן לרצונות של האחר להיות ממומשים מולו? האם האדם מוכן לומר כן לכל בקשה שיש לצד לאחר מולו? האם ברור לאדם שהרצון של האחר צריך לפגוש את הרצון שלו עצמו?
ביחסי גומלין אמיתיים, ביחסי אהבת אמת, תמיד אבל תמיד הרצון של האחר חייב לפגוש את הרצון שלנו שראשיתו להיות מרחב של חופש למען האחר.
ברגע הקריטי הזה שהרצון של האדם יפגוש את הרצון של האחר מתוך רצון חופשי אמיתי, ללא ריצוי ופחד, מה שיקרה הוא פיצוץ של אנרגיה מלהיבה, מלאת תשוקה ושמחה, מפני שבאותו הרגע ממש, רצון של אדם אחד הופך להיות רצון של שני אנשים.
פלטיאל אריה
מתוך קוד הקיום צמחה מתודולוגיה חדשנית ורבת עוצמה:
לחץ כאן להמשך פרטים: הדרכה בשיטת קוד הקיום
לחץ כאן להמשך פרטים: הדרכה בשיטת קוד הקיום